عوامل مهارکننده و افزایش دهنده سرطان‌ها

عوامل مهارکننده و افزایش دهنده سرطان‌ها
منبع : خبرگزاری فارس

یک متخصص تغذیه در امور سرطان در رابطه با نقش رژیم غذایی و ابتلا به سرطان گفت: رژیم غذایی دارای مهارکننده‌ها و تحریک‌کننده‌های مواد سرطان‌زا است به طوری که آنتی اکسیدان‌ها نقش مهارکنندگی و چربی و چاقی نقش افزایش سرطان را بازی می‌کنند.

خبرگزاری فارس: عوامل مهارکننده و افزایش دهنده سرطان‌ها
 

سیدحسین داوودی، در رابطه با نقش تغذیه در آسیب‌شناسی سرطان گفت: مطالعات مختلفی به بررسی ارتباط بین تغذیه و سرطان پرداخته است. تغذیه در اصلاح فرایندهای سرطان‌زا در هر مرحله چه فیزیکی، شیمیایی یا ویروسی باشد تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: رژیم غذایی حاوی مهارکننده‌ها و تحریک کننده‌های مواد سرطان‌زا است، به عنوان مثال آنتی‌اکسیدان‌ها که شامل ویتامین C , E ، سلنیوم است و مواد شیمیایی گیاهی جزء مهارکننده‌ها هستند.

داوودی گفت: چربی‌های موجود در گوشت قرمز یا ترکیبات ناشی از کباب کردن گوشت با حرارت بالا در تحریک مواد سرطان‌زا موثر هستند.

وی ادامه داد: میزان ابتلا به انواع سرطان در افرادی که از فرآورده‌های گیاهی بیشتری در رژیم غذایی استفاده می‌کنند در مقایسه با سایر افراد پایین‌تر است. همچنین افزایش مصرف میوه و سبزی با کاهش خطر سرطان دهان، حنجره، مری، ریه، معده، کلیه و مثانه همراه است.

این متخصص تغذیه در امور سرطان افزود: مشاهده شده میزان رشد سلول‌های سرطان کلون در گیاه‌خواران کمتر است البته چاقی نیز یکی از فاکتورهای اصلی در افزایش خطر ابتلا به سرطان محسوب می‌شود که حفظ وزن عامل مهمی در کاهش ابتلا به سرطان است.

انتهای پیام/

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931011000251#sthash.gfydUGvq.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.