شهید کیوان تاجیک معلمی که با شاگردانش به جبهه می‌رفت

معلمی که با شاگردانش به جبهه می‌رفت
منبع مطلب : خبرگزاری فارس

 او از اولین ورودی‌های مراکز تربیت معلم و دوران طلایی آموزش و پرورش شهیدان رجایی و باهنر می‌باشد. پس از گذراندن دوران تحصیل به شغل معلمی وارد شد.

خبرگزاری فارس: معلمی که با شاگردانش به جبهه می‌رفت

به گزارش گروه «حماسه و مقاومت» خبرگزاری فارس، آبان 1338 شهید کیوان تاجیک در روستای پوئینک از توابع شهرستان ورامین و در خانواده‌ی متدین و انقلابی به دنیا آمد و پرورش پیدا کرد. دوران دبیرستان قبل از انقلاب با تکثیر نوارها و اعلامیه‌‌های امام خمینی(ره) در شهر و روستا فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند و اوج کارهای سیاسی و فرهنگی این شهید تا زمان انقلاب و بعد از آن ادامه پیدا می‌کند.

 

معلم شهید، کیوان تاجیک(نفر دوم از سمت چپ)

 

 او از اولین ورودی‌های مراکز تربیت معلم و دوران طلایی آموزش و پرورش شهیدان رجایی و باهنر می‌باشد. پس از گذراندن دوران تحصیل به شغل معلمی وارد شد و با عشق و علاقه‌ای خاصی کار  خود را ادامه داد تا اینکه با آغاز جنگ رهسپار جبهه های حق علیه باطل می‌شود. رابطه او با شگردانش به گونه‌ای بود که خیلی از شاگردانش در مدرسه با خود او به جبهه رهسپار می‌شوند و سرانجام در عملیات والجفر4 به مقام شهادت نائل می‌ گردد.

او به عنوان معلمی تأثیرگذار در همه عرصه‌ ها و فعالیت‌های فرهنگی بزرگ با کمترین امکانات شرکت داشت.

 

معلم شهید کیوان تاجیک(نفر اول نشسته از راست )

 

*یادگاری کیوان

چند ماهی بود که قصد ازدواج داشتم اما چون پول کافی نداشتم موفق به این کار نمی‌شدم.

متوجه نشدم  کیوان از کجا می‌دانست که مشکل مالی دارم چون به کسی این موضوع را نگفته بودم. روز قبل از اعزام به جبهه آمد دم در خانه‌مانمبلغ 3 هزار تومان به من داد و گفت:

« این تموم کمکی بود که می‌تونستم بهت بکنم.»

 بعد هم گفت: اگه زنده موندم، هر وقت داشتی پس بده اما اگر خدا توفیق داد و شهید شدم نوش جانت. پول را همراه یک جلد قرآن مجید به من داد.

 

معلم شهید کیوان تاجیک(نفر وسط)

 

*

اوقات فراغتش را بیشتر به مطالعه اختصاص می‌داد و وقتی کتابی را شروع می‌کرد تا زمانی که تمام نمی‌شد و خلاصه آن را نمی‌نوشت دست به هیچ کار دیگری نمی‌زد .

همیشه سخن‌های امام(ره) و یاران ایشان را دنبال می‌کرد و حتی بعضی وقت‌ها نوارهای آنها را به ما می‌داد تا از روی آن کپی کنیم و به بقیه هم بدهم. با سخنرانی‌های مذهبی و سیاسی که در بسیج، ما را نسبت به این مسائل آگاه می‌کرد. زمانی که با منافقین صحبت می‌کردیم و نمی‌توانستیم آنها را متقاعد کنیم، کیوان را می آوردیم و با بحث‌های منطقی که با آنها انجام می‌داد؛ ساکت می‌شدند.  حتی خیلی از آنها مواضع‌شان بر می‌گشتند.

 

معلم شهید کیوان تاجیک(با لباس ورزشی قرمز رنگ)

 

*نویسنده: حاتم فعله گری

انتهای پیام/

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910323000295#sthash.ttbE1eox.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.