آمبولی و عفونت شایع‌ترین عارضه سزارین/خطر هوای سرد برای بیماران قلبی/کاهش آلزایمر با فعالیت بدنی

آمبولی و عفونت شایع‌ترین عارضه سزارین/خطر هوای سرد برای بیماران قلبی/کاهش آلزایمر با فعالیت بدنی

مشاوران سلامت امروز در پاسخ به پرسش‌های شهروندان درباره پیامدهای سزارین، خطرات تهدید کننده بیماران قلبی و نحوه پیشگیری از آلزایمر صحبت کردند.

خبرگزاری فارس: آمبولی و عفونت شایع‌ترین عارضه سزارین/خطر هوای سرد برای بیماران قلبی/کاهش آلزایمر با فعالیت بدنی
منبع : خبرگزاری فارس

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، صدای مشاور سلامت خبرگزاری فارس برای ارتقای سطح سواد سلامت مردم و بالا بردن دانش مردم برای حفظ و مراقبت از سلامت جسمی و روانی خود مطالب آموزشی را منتشر می کند و در عین حال به پرسش‌های مطرح شده از سوی شهروندان در این زمینه پاسخ می دهد.

یادآوری می‌شود شهروندان ایرانی از هر جای ایران می‌توانند سؤالات مورد نظر خود را درباره مسائل مرتبط با سلامت جسم، سلامت روان،‌بیمارهای واگیر و غیر واگیر و راه‌های پیشگیری و درمان آنها طی تماس با شماره تلفن 02188911667 یا ایمیل moshaversalamat@farsna.net مطرح کنند.
آمبولی عروق و عفونت شایع‌ترین عوارض بعد از سزارین

اشرف آل‌یاسین، رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان دکتر شریعتی آمبولی عروق و عفونت را جزو شایع‌ترین علایم پس از اعمال جراحی به ویژه سزارین دانست که در صورت مراجعه نکردن به پزشک می‌تواند موجب عفونت‌های عمقی و ناباروری شود.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان با بیان اهمیت انجام اعمال جراحی ضروری اظهار داشت: زنانی که تحت اعمال جراحی مانند سزارین یا در آوردن رحم قرار می‌گیرند با مشکلاتی مواجه می‌شوند که یکی از این مشکلات لخته شدن خون در رگ‌ها و حرکت به سمت ریه و بروز آمبولی است.

* تحرک و مصرف مایعات فراوان مانع آمبولی می‌شود

مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مصرف مایعات فراوان و تحرک پس از عمل جراحی می‌تواند مانع لخته شدن خون در رگ‌ها و آمبولی شود. برخلاف تصور برخی زنان چیزی به نام  استراحت پس از زایمان وجود ندارد زیرا استراحت موجب لخته شدن خون می‌شود چنانچه فردی مجبور است در تخت بماند باید پاهای خود را مدام تکان بدهد.

متن کامل خبر

هوا و مایعات سرد برای بیماران قلبی سم است/پارو کردن برف، ممنوع

منوچهر قارونی، متخصص قلب و عروق قرار گرفتن در معرض هوای سرد و نوشیدن مایعات سرد را عامل تنگی رگ‌های قلب و خطرناک دانست و گفت: افرادی که سابقه سکته دارند باید از قرار گرفتن در معرض سرما جداً خودداری کنند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، اظهار کرد: فصل سرما فصلی است که عروق بدن به علت هوای سرد دچار اسپاسم می‌شود و تنگی رگ‌های قلب تشدید می‌شود.

این متخصص قلب و عروق تصریح کرد: حتی اگر لباس گرم پوشیده باشید هوا از بینی و  دهان وارد بدن شده و عامل تنگی و اسپاسم رگ‌های قلب می‌شود.

وی افزود: این هوای سرد وارد شده از بینی و دهان در نهایت پس از اسپاسم رگ‌های قلب، درد قلب در بدن ایجاد می‌کند در حالی که در هوای گرم شامل چنین اتفاقی نیستیم.

قارونی خاطرنشان کرد: حتی نوشیدن مایعات سرد می‌تواند باعث اسپاسم و تنگی رگ‌های قلب شود بنابراین زمستان‌ها باید خود را از مواجهه با هوای سرد و نوشیدن مایعات سرد در امان نگاه داشت.

متن کامل خبر

صرع در کودکان با پلک زدن و خیره شدن همراه است

حسین پاکدامن، رئیس انجمن علوم اعصاب ایران صرع کوچک را در کودکان شایع دانست و گفت: صرع کوچک در حدود چند ثانیه طول می‌کشد و به صورت خیره شدن و پلک‌ زدن فراوان در روز خود را نشان می‌دهد و با نفس‌های عمیق تشدید می‌شود.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، اظهار داشت: صرع بیماری سیستم عصبی مرکزی است که به علت اختلالات یا تحریک بیش از اندازه سلول‌های عصبی مغز ایجاد می‌شود. این تحریکات یا اختلالات ممکن است در تمام سلولهای مغزی ایجاد شود یا در قسمتی از آن به وجود آید.

پاکدامن افزود: نتیجه این اختلالات مشکلات حرکتی، حسی، هوشیاری و روانی است.

رئیس انجمن علوم اعصاب ایران اظهار داشت: صرع بیماری شایعی است و در حال حاضر 600 هزار نفر در ایران به این اختلال مبتلا هستند این در حالی است که در میان اختلالات مغز و  اعصاب صرع جزو بیماری‌های سیستم عصبی است که بیشترین کمک را می‌توان به آن کرد.

* علل ابتلا به صرع چیست؟

وی ادامه داد: علت صرع در اکثر موارد نامشخص است اما گاهی به علت ضربه، سکته، عفونت و تومورهای مغزی، مصرف الکل و مواد مخدر ایجاد می‌شود.

متن کامل خبر

شهروندان ایرانی از سراسر کشور می توانند سؤالات خود را درباره مسائل بهداشتی و درمانی با شماره تلفن 02188911667 یا ایمیل moshaversalamat@farsna.net با خبرنگاران گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در میان بگذارند.

انتهای پیام/

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931009001549#sthash.0IxKgLwi.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.