تشییع شهدای اخیر شیعیان عربستان در زمان حساس

بسم الله الرحمن الرحیم
 تشییع  شهدای  اخیر شیعیان عربستان در «زمان حساس
13940305000353_PhotoL

مراسم تشییع 21 شهید حمله تروریستی تکفیری در قطیف عربستان برگزار شد اما آنچه بارز بود، موج مردمی صدها هزار نفری بود که با شعار «لبیک یا حسین»، «هیهات منا الذلة» اعتراض یکپارچه‌شان را به حکم اعدام «شیخ نمر» نشان دادند.

بنقل از   

خبرگزاری فارس – وحید صمدی ؛

منطقه «قدیح» در استان «قطیف» در منطقه شرقیه عربستان، روز دوشنبه (دیروز) شاهد برگزاری مراسم تشییع پیکر 21 شهید انفجار تروریستی جمعه گذشته در مسجد «امام علی (ع)» بود.

مردم عربستان و اکثریت قریب به اتفاق آنان که شیعه بودند از شهرهای مختلف عربستان از جمله «الاحساء»، «الدمام»، «الجبیل» و «الخُبر» و چند شهر دیگر، خود را به قطیف رساندند.

هر چند خبرهای محلی حاکی از این بود که مقامات امنیتی در رسیدن مردم الاحساء به القطیف کارشکنی کردند، اما شاهدان عینی و تصاویر منتشر شده از مراسم روز گذشته می‌گویند که دست کم نیم میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند.

در زمانی که عربستان حکم اعدام برای شیخ «نمر باقر النمر» روحانی مبارز شیعه صادر کرده است و مراجع و مقامات و فعالان مختلف درباره آن به عربستان هشدار داده‌اند، این مردم، روز گذشته یکپارچه فریاد حمایت از شیخ نمر سر دادند.

پلاکاردها و تصاویر شیخ نمر که در دست مردم بود بخوبی گویای این مسئله بود. شعارهای یکپارچه «هیهات منا الذلة» و «لبیک یا حسین» که در ظاهر شعارهای دینی است، اصلی‌ترین شعارهای سیاسی مردم شرق عربستان در مقابل دولت این کشور بود.

نکته مهم دیگر مراسم تظاهرات‌گونه دیروز، نبود حتی یک پرچم عربستان سعودی و در مقابل وجود پرچم‌های زرد حزب‌الله در دستان مردم شرق عربستان بود.

این صحنه در زمانی که عربستان محور عربی مرتجع را علیه مقاومت در منطقه (سوریه، عراق، بحرین و یمن) رهبری می‌کند، به تفسیر نیازی ندارد؛ بخوبی گویاست.

قطع شدن اینترنت به هنگام مراسم تشیع در منطقه قطیف، کمترین کاری بود که می‌شد برای ممانعت از انعکاس موج اطلاع‌رسانی حضور مردمی انجام داد که دولت سعودی آن را انجام داد.

قطعا عربستان سعودی و آل سعود، هیبت و شکوه قدرتنمایی مردم شیعه کشور خود را مشاهده کردند و قطعا نگران قدرت بالقوه آنان هستند. امری که در شش ماه گذشته برای دومین رخ داد. زیرا همین صحنه در مراسم تشییع شهدای روستای «دالوه» در عاشورای گذشته نیز رخ داد و شعیان همین حرکت منسجم را به رخ «ریاض» کشیدند.

 

 

 

انتهای پیام/ص

 

نظرات کابران در ذیل مطلب در سایت خبرگزاری فارس

محمد  
11:47 سه شنبه 5 خرداد 1394
 
ممنون از تصاویر
خیلی امیدوار شدم
برا تعجیل فرج حضرت مهدی صلوات
سیدمجتبی 
11:58 سه شنبه 5 خرداد 1394
 
ماشا الله امیدواریم زودتر طومار آل سقوط پیچیده بشه
رحمت 
12:01 سه شنبه 5 خرداد 1394
 
ماشاالله
حسین 
12:10 سه شنبه 5 خرداد 1394
 
با سلام نمایش پرچم های یا حسین، یا مهدی و یا ابوالفضل العباس آن هم در سرزمینی که آل یهود (آل سعود) بر آن حاکمیت دارند، نه تنها قلب من، بلکه قلب هزاران شیعه را روشن کرد. این یعنی اینکه سربازان امام زمان بیخ گوش سعودی ها حضور داشته و منتظرند. منتظرند تا با یک فرمان الهی طومار وهابیت را در هم بپیچند. انشاء الله
حميدرضا 
12:13 سه شنبه 5 خرداد 1394
 
خدا بهشون قدرت بيشتري عنايت كنه. ان شاءاله
abbasali 
12:17 سه شنبه 5 خرداد 1394
 
خداوند پشت وپناه همه آزادیخواهان بخصوص شیعیان مظلوم عربستان باشد .وسایه کفرراازسرشان کوتاه کند انشاالله…
حسینی 
13:05 سه شنبه 5 خرداد 1394
 
آخیش….پرچم ها همانی است که در ایام محرم بر در تکیه ها و حسینیه های اردبیل آویزان می کنیم. خدایا شکرت : فریاد یا حسین داره گوش وهابیت را کر می کنه.
مهدی جان :
بیا اگر تو بیایی غبار خواهد رفت…. غبار: تکفیری ها و داعش و آل سعود و طالبان و اسرائیل و وهابیت خائن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.