اغلب مردان ایرانی به فکر سلامتشان نیستند

مهمترین بیماریهای مردان/
اغلب مردان ایرانی به فکر سلامتشان نیستند

دبیر انجمن ارولوژی کشور در آستانه روز ملی سلامت مردان گفت: محور و شعار اصلی روز ملی سلامت مردان در حیطه تخصصی ارولوژی، متمرکز بر بیماری های پروستات است.

خبرگزاری فارس: مهمترین بیماریهای مردان/ اغلب مردان ایرانی به فکر سلامتشان نیستند
 

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی انجمن ارولوژی ایران، عباس بصیری با بیان این مطلب اظهار کرد: علت انتخاب این بیماری از آنجاست که در رده های سنی جوان می تواند به صورت عفونت پروستات خود را نشان دهد .حال آنکه بیماران در این سن دچار سوزش، تکرر و درد هنگام ادرار می شوند که نشاندهنده عفونت در داخل پروستات آنهاست .پس  ما باید نحوه برخورد با بیماری های پروستات در این سن نیز مطرح کنیم.

وی ادامه داد: در میانسالی پروستات بزرگ و از 50 سالگی به بالا علائم تنگی مجرا به دلیل بزرگی پروستات  ایجاد و ادرار باریک و قطره قطره می شود.

جراح کلیه و مجاری ادرار هشدار داد: در سنین بالاتر خطر سرطان پروستات به صورت بدخیم نیز وجود دارد.چرا که پروستات بیمارای است در تمام رده های سنی مردان دیده می شود به همین دلیل محور روز سلامت مردان بر این مبنا انتخاب شده است.

به گفته وی این برنامه یک روزه کامل می شود اما روزهای دیگر هفته نیز در اختیار مسئولان وزارت بهداشت است که در مورد مسائل سوانح و حوادث برای مردان نیز بپردازند.
 
وی اظهار کرد: هفته سلامت از پنجشنبه 7 اسفند ماه آغاز می شود حال آنکه این روز به بخش بیماری های کلیه و مجاری ادراری اختصاص دارد که مسئولیت برگزاری این روز نیز بر عهده انجمن ارولوژی ایران است. البته  برنامه  های تدارک دیده شده در آن روز در تمام شهرها و شهرستان های کشور نیز برگزار می شود که  رسانه ها، مطبوعات، صدا و سیما مطالب مربوط به این بیماری را به اطلاع عموم خواهند رساند والبته بسیار هم حائز اهمیت است.

مهمترین بیماری های گریبانگیر مردان

 عضو هیات مدیره انجمن ارولوژی ایران اظهار کرد: مردان در حوزه عمومی بیشتر گریبانگیر آسیب و سوانح می شوند که آمار خیلی زیادی را هم در این خصوص در ایران داریم. اما در حوزه بیماری های جراحی کلیه و مجاری ادارار شایع ترین مشکل آنها یکی بیماری سنگ های ادراری و دیگری بیماری های مربوط به غده پروستات است.
 
رئیس مرکز تحقیقات بیماری های کلیه و مجاری ادرار به مردان جوان توصیه کرد: بدون تردید نکته اصلی برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها رعایت بهداشت است. یعنی جوانان نباید تماس های جنسی غیر متعارف و غیر معمول داشته باشند. زیرا بسیاری از عوامل عفونی پروستات ناشی از آن است که به طور جدی باید از آن پرهیز کنند.چرا که پروستات جایی است که در پی لانه گزینی عفونت در آنجا به سختی می توان بیماری را درمان و از آنجا تخلیه کرد.

وی ادامه داد: به افراد در سنین میانه هم باید گفت که به محض بروز مشکلات ادراری مانند تکرر ادرار، بیرون رفتن در شب برای ادرار و ادرار باریک داشتن حتمأ به پزشک مراجعه کنند. در سنین بالاتر نیز در صورت داشتن سابقه سرطان پروستات در اقوام درجه اول باید آن را جدی بگیرند و از 45 سال به بالا به فکر این بیماری باشند و با انجام یک آزمایش خون ساده آن را چک و کنترل نمایند.

دلسوزی مردان برای خانواده و فرزندان بیشتر از خودشان است

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مردان به عنوان محور خانواده و فعالیت های اقتصادی و توسعه اجتماعی عناصر تعیین کننده توسعه خانواده و جامعه محسوب می شوند بنابراین به مراقبت خود باید خیلی توجه کنند.
وی تأکید کرد: آمارهای بین المللی حاکی از آن است که در کشور ما مردان آخرین افرادی هستند که برای پیگیری مشکلات پزشکی و درمانی خود مراجعه می کنند.چرا که متأسفانه دلسوزی آنها برای افراد خانواده و فرزندان خیلی بیشتر از خودشان است. بنابراین باید این مسئه را جدی بگیرند و در صورت بروز مشکلات ادراری، مانند مشاهده خون در آن نیز علاوه بر مراجعه به پزشک از استعمال سیگار و مواد مخدر به صورت جدی پرهیز نمایند .چرا که ریشه تمام بیماری ها در سیگار و الکل و اعتیاد است و سلامت نبودن مردان به طور عمده باعث از هم پاشیدگی خانواده و خانواده ها خواهد شد.
انتهای پیام/

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931203001162#sthash.03Wbwtuu.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.