خشکسالی، طوفان و بالا آمدن آب دریاها در راه زمین

 

بنام خدا

 خشکسالی، طوفان و بالا آمدن آب دریاها در راه زمین 

.

خبرگزاری فارس: جولای امسال گرمترین ماه تاریخ به ثبت رسید/ سیل، خشکسالی، طوفان و بالا آمدن آب دریاها در راه زمین

 سازمان ملی آب و هوا و اقیانوسی آمریکا اعلام کرد بر اساس اطلاعات ثبت شده، ماه جولای امسال امسال مصادف با ۱۰ تیر تا ۹ مرداد ماه گرمترین ماه میلادی ثبت شده در تاریخ زمین بوده است

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، تنها حدود 3 ماه مانده به برگزاری اجلاس سازمان ملل درباره تصمیم گیری برای اجرای سیاست هایی در جهت جلوگیری از گرم شدن بیشتر کره زمین در پاریس، سازمان ملی آب و هوا و اقیانوسی آمریکا طی گزارشی اعلام کرد ماه جولای سال جاری گرمترین ماه ثبت شده در تاریخ بوده است.

این سازمان در گزارش ماهیانه خود تأکید کرده است: سال 2015 نیز گرمترین سال از زمان ثبت دمای زمین طی دو قرن گذشته بوده است.

بر اساس این گزارش سازمان ملی آب و هوا و اقیانوسی آمریکا تأکید کرده است در حالی که کشورهای جهان طی ماه های گذشته موجی از گرما را تجربه کردند دمای اقیانوس ها نیز به رکورد جدیدی افزایش یافت.

بر همین اساس متوسط دمای زمین در ماه جولای 61.86 درجه فارنهایت برابر با 16.61 درجه سلسیوس بوده است که از سال 1880 میلادی و آغاز ثبت دمای زمین بی سابقه بوده است.

این گزارش اضافه می‌کند متوسط دمای هفت ماه اول سال 2015، حدود 1.53 درجه فارنهایت معادل 0.85 درجه سلسیوس بالاتر از متوسط دمای قرن 20 بوده است و رکورد گذشته را نیز که در سال 2010 و برابر با 0.09 درجه سلسیوس بود را نیز پشت سر گذاشته است.

این آمار در حالی ارائه شده است که در ماه ژانویه  سال جاری، سازمان هوافضای آمریکا، ناسا، و سازمان ملی آب و هوا و اقیانوسی آمریکا اعلام کرده بودند که سال 2014 گرمترین سال به ثبت رسیده در کره زمین بوده است و همین امر دولت آمریکا و سازمان ملل را بر آن داشت تا با برگزاری اجلاس های مختلف با مشارکت بسیاری از کشورها، اقداماتی را برای مقابله فوری با ادامه گرم شدن کره زمین ارائه دهند.

یکی از اهداف سازمان ملل جلوگیری از گرم شدن بیش از 2 درجه سلسیوس کره زمین نسبت به دوران پیش از صنعتی شدن است چرا که دانشمندان معتقدند عبور از این محدوده می تواند زمین را با بحران هایی نظیر سیل های شدید، خشکسالی ، طوفان ها و بالا آمدن آب دریاها مواجه کند.

اوایل ماه جاری دولت آمریکا طرحی را در راستای کاهش تولید گازهای گلخانه ای در این کشور با هدف جلوگیری از گرم شدن بیشتر کره زمین ارائه کرد.

سازمان ملی آب و هوا و اقیانوسی آمریکا تأکید کرده است که این رشد شدید دمای زمین ناشی از سوختن زیاد سوخت‌های فسیلی در سطح این کره خاکی است.

انتهای پیام/م

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.