جمعیت زائران از 19 میلیون فراتر رفت/ سیدعمار حکیم: جمعیت میلیونی، پیام مهمی به داعش

کمتر از ۲۴ ساعت مانده به شروع مراسم اربعین حسینی/ در حال به روز رسانی
جمعیت زائران از 19 میلیون فراتر رفت/ سیدعمار حکیم: جمعیت میلیونی، پیام مهمی به داعش دارد/ قدردانی مرجعیت از مسئولان برگزاری مراسم اربعین

بیش از 19 میلیون زائر تاکنون خود را به کربلای معلی رسانده‌اند و استاندار این شهر این جمعیت را در طول تاریخ بی‌سابقه ذکر کرده است.

خبرگزاری فارس: جمعیت زائران از 19 میلیون فراتر رفت/ سیدعمار حکیم: جمعیت میلیونی، پیام مهمی به داعش دارد/ قدردانی مرجعیت از مسئولان برگزاری مراسم اربعین

——————————-

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، حضور بیش از 19 میلیون زائر تا این لحظه در کربلای معلی، مسئولان عراقی را با حیرت مواجه کرده است.

در حالیکه تهدید امنیتی امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است، اما نه تنها مانعی برای حضور نبوده، بلکه اشتیاق زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین را دو چندان کرده است.

به گفته منابع عراقی در 24 ساعت آینده تعداد بیشتری از زائران خود را به کربلا خواهند رساند.

به گزارش پایگاه خبری فرات نیوز، از 60 کشور مختلف دنیا در کربلا حضور دارند که عمده زائران خارجی علاوه بر ایران، زائرانی از کویت، عربستان، بحرین، اردن، سوریه، الجزائر، تونس، و مصر و برخی کشورهای دیگر آفریقایی هستند.

در همین حال، سیدعمار حکیم دبیر کل مجلس اعلای اسلامی عراق، به هنگام بازدید از دسته‌های عزاداری در کربلا، به خبرنگاران گفت: «حضور میلیونی زیارت کنندگان اربعین، پیام سیاسی روشنی به داعش دارد؛ دوست داران اهل بیت (علیهم السلام) همیشه آماده هستند و حضور دارند.»

19 میلیون زائر تاکنون

«جمال الدین الشهرستانی»، مسئول روابط عمومی آستان مقدس حسینی در اظهاراتی خبری اعلام کرد: «شمار زائران عراقی که خود را به کربلا رسانده اند بالغ بر هفده میلیون زائر است. این در حالی است که تاکنون بیش از دو میلیون زائر غیرعراقی هم وارد عراق شده و خود را به کربلا رسانده اند.»

الشهرستانی گفت: «220 هزار زائر غیرعراقی هم از طریق هوایی و به مقصد فرودگاه‌های نجف، بغداد و بصره خود را به عراق رساندند و سهم فرودگاه نجف با 135 هزار زائر بیش از بقیه بوده است. شمار زائران ایرانی تا به امروز جمعه بالغ بر یک میلیون و 650 هزار تن بوده است.

«آمال الدین الهر» استاندار کربلا هم شمار زائران را تا ظهر امروز، بیش از 18 میلیون زائر اعلام کرده بود. وی در گفت‌و‌گو با السومریة نیوز، ورود این تعداد زائر را در طول تاریخ زیارت امام حسین (ع) بی‌سابقه توصیف کرد.

 

تشکر مرجعیت

آیت‌الله عبدالمهدی الکربلائی، امام جمعه امروز شهر کربلا و نماینده‌ آیت‌الله سیستانی با تشکر از همه مسئولان و طرف‌هایی که در تسهیل برگزاری مراسم اربعین سهیم هستند، گفت: در برابر افزایش زائران، باید با برنامه ریزی درست و دقیق و استفاده از مکانیزم‌های امنیتی جدید پیش برویم تا مشکلی برای زائران ایجاد نشود.

خنثی‌سازی دو اتومبیل بمب‌گذاری شده

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، پلیس کربلا از خنثی‌سازی دو اتومبیل بمب‌گذاری شده در مسیر زائران امام حسین (ع) خبر داد.

یک منبع امنیتی در کربلا گفت: «به محض مطلع شدن از وجود دو خودروی بمب‌گذاری شده، کارشناسان خنثی‌سازی بمب به منطقه مورد نظر عزیمت کرده و توانستند بدون هیچ‌گونه خسارتی بمب‌ها را خنثی کنند.»

روز گذشته نیز برخورد هفت خمپاره در اطراف کربلا، هیچ گونه خسارتی در بر نداشت (جزئیات بیشتر).

نظافت شهر کربلا

در تمامی مسیر‌های منتهی به کربلا تابلوهایی با این مضمون نوشته شده است: «چون که ما حسینی هستیم، شهر حسین (ع) را پاکیزه نگه می‌داریم»

به گزارش الفرات نیوز، با وجود کثرت زائران و نذری‌هایی که در طول راه به زائران داده می‌شود، پیش‌بینی می‌شد اوضاع نظافت شهر با مشکل رو به رو شود، ولی زائران به شدت این مسأله را تاکنون رعایت کرده و شاهد تمیزی معابر و مسیرهای منتهی به حرم امام حسین (ع) هستیم.

 

انتهای پیام/ق

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930921000234#sthash.INTwjUAa.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.