توصیه استاد الازهر برای نجات اسلام از دست وهابیت

ارسال به دوستان

در دیدار با آیتالله مکارمشیرازی عنوان شد
توصیه استاد الازهر برای نجات اسلام از دست وهابیت

مسئول بخش فقه مقارن الازهر با بیان اینکه سلفیها را متسلفه مینامند گفت: چندین بار به شیخ الازهر گفتم اسلام را از دست وهابیت نجات دهید.

خبرگزاری فارس: توصیه استاد الازهر برای نجات اسلام از دست وهابیت
به گزارش  خبرگزاری فارس  از قم, احمد محمود کریمه عصر امروز در دیدار با آیتالله مکارم شیرازی با بیان اینکه از افتخارات الازهر این است که نامش اقتباسی از نام حضرت زهرا (س) است اظهار کرد: جزو افتخارات خود, نزدیکی به مدفن سر مبارک امام حسین (ع) و نیز پیکر مطهر حضرت زینب (س) را هم قرار میدهیم که به عقیده ما در آنجا قرار دارند.

وی افزود: در الازهر و از 50 سال پیش, به صورت آکادمیک تدریس صورت میگیرد و در مورد فقه هم در سه مرحله یعنی فقه عمومی, فقه هر مذهب اسلامی و نیز فقه مقارن داریم که فقه مقارن در سطح دکتری و کارشناسی ارشد است و برای تکمیل رساله دکتری, باید نظر فقه جعفری هم آورده شود.

استاد فقه مقارن الازهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کتابی که در مورد تکفیریها نوشته است گفت: این کتاب توسط وزارت امور خارجه مصر در بسیاری از کشورها توزیع شده است.

وی ادامه داد: تکفیریها حتی الازهر را هم تکفیر کردهاند ولی اقداماتی که داشتم سبب شد دولت مصر برخی شبکههای آنها را تعطیل کند.

محمود کریمه با بیان اینکه سلفیها را متسلفه مینامند گفت: به شیخ الازهر گفتم اسلام را از دست وهابیت نجات دهید; آنها تمام آثار اسلامی را در مکه و مدینه نابود کردهاند و اقدامات دیگری هم دارند.

مسئول بخش فقه مقارن الازهر به مطالعات خود در مورد تشیع اشاره کرد و افزود: در تشیع مطلب بدی نیافتم و به همین دلیل هرگز علیه شیعیان چیزی ننوشتم و نخواهم نوشت.

– Voir plus: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930617001716#sthash.hVsNTSRH.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.