تولید اشک مصنوعی در داخل کشور

بسم الله الرحمن الرحیم
تولید اشک مصنوعی  در داخل کشور

 

images (25)برای نخستین‌بار در کشور یک شرکت دارویی موفق به تولید اشک مصنوعی مشابه نمونه خارجی شد تا کشور از واردات این محصول بی‌نیاز شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، اشک مصنوعی که پیش از این به صورت وارداتی در کشور یافت می‌شد و کشور سالانه به 30 میلیون دز از این دارو نیاز داشت به تولید داخل رسید.

این محصول توسط یک شرکت داخلی و مشابه نمونه خارجی آن ساخته شده و با قیمت 300 تومان در بازار عرضه خواهد شد.

برای ساخت این محصول محققان و دانشمندان شرکت دارویی 20 ماه زمان صرف کردند و موفق شدند صفر تا 100 این دارو را در داخل کشور تهیه کنند.

محمدحسن واصفی مدیرعامل شرکت تولیدکننده اشک مصنوعی در جمع خبرنگاران گفت: نمونه خارجی این محصول با قیمت 400 تومان در بازار عرضه می‌شود و ما نمونه خود را با 33 درصد قیمت کمتر و به مبلغ 300 تومان عرضه خواهیم کرد.

وی افزود: ما قادر هستیم تا در سال اول یک سوم نیاز کشور به اشک مصنوعی را تأمین کنیم و طبق برنامه از سال دوم تمام نیاز دارویی کشور به اشک مصنوعی در داخل کشور تهیه خواهد شد.

واصفی تأکید کرد: طبیعتاً وقتی که نمونه داخلی دارویی به تولید برسد برای نمونه خارجی آن افزایش تعرفه شاهد خواهیم بود و بنابراین نمونه خارجی از 400 تومان نیز گرانتر خواهد شد.

اشک مصنوعی برای مرطوب کردن چشم در مواقعی که بعد از عمل جراحی غدد اشکی قادر به تأمین رطوبت مورد نیاز چشم نیستند مورد استفاده قرار می‌گیرد تا رطوبت مورد نیاز چشم را تأمین کند.

همچنین افرادی که تمرکز بالا برای کارهای خود نیاز دارند و به مدت طولانی پلک نمی‌زنند نیز برای تأمین رطوبت مورد نیاز چشم خود از اشک مصنوعی استفاده می‌کنند.

این دارو همچنین برای بیماران خاص و جانبازان نیز کاربرد دارد.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.