سخن رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن کریم

بسم الله الرحمن الرحیم

سخن رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن کریم

9232087d-7c00-4788-9243-7c5ee24e9c12

 

صوت خوش مقدمه القای مفاهیم قرآنی است/ قاری به مفاهیم آیات از عمق جان باور داشته باشد

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه صوت خوش مقدمه القای مفاهیم قرآنی است، گفتند که قاری باید در قرائت قرآن به مفاهیم آیات از عمق جان باور داشته باشد

در اولین روز از ماه مبارک رمضان ( 1394 )  محفل انس با قرآن در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این مراسم با تجلیل از پیشرفت روزافزون و کاملاً مشهود قراء ایرانی، صوت خوش را مقدمه‌ی القای مفاهیم قرآنی در دل مخاطبان دانستند و تأکید کردند: هنوز زمینه برای اثربخشی بیشتر قرآن در جامعه زیاد است و لازمه‌ی اثربخشی قرائت قرآن نیز است که خود قاری به مفاهیم آیاتی که قرائت می‌کند، از عمق جان باور داشته باشد.
ایشان در همین خصوص افزودند: قاریان قرآن برای القاء مفاهیم قرآن می‌توانند بر روی برخی کلمات قرآن تأکید چندباره داشته باشند.
رهبر انقلاب بر پرهیز از افراط در تأکید چندباره آیات توجه دادند و گفتند: یکی دیگر از لوازم اثربخشی قرائت قرآن، رعایت موازین لحن به هنگام قرائت است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، یک توصیه دیگر هم به قاریان قرآن و همه قرآن‌دوستان داشتند: طولانی ادا کردن برخی کلمات و یا آیات لزومی ندارد، ضمن اینکه تشویق بیش از حد و خارج از عرف نیز ضرورتی ندارد.

بنقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،

Comments are closed.