مدرسه مشهور حقانی از زبان یکی از شاگردانش حجت الاسلام سعیدی

مدرسه مشهور حقانی از زبان یکی از شاگردانش 

حجت الاسلام سعیدی

 

 

حجت الاسلام  سعیدی از شاگردان مدرسه مشهور حقانی  در بخشی از این گفتگو به بررسی نقش و جایگاه این مرکز به عنوان یکی از کانونهای اصلی انقلاب پرداخت  اشاره کرد.

* مدرسه حقانی‌ با شاگردان امام تبدیل به کانون انقلاب شد

حجت‌الاسلام سعیدی در ابتدای این مصاحبه با اشاره به تاثیر مدرسه حقانی در شکل گیری انقلاب گفت: مدرسه حقانی در دوره شاه یکی از کانون‌های انقلاب و تبلور اندیشه و تفکر و راه و رسم امام بود. بنیانگذاران و مدیران و هدایتگران و شورای اصلی اداره کننده مدرسه حقانی از شاگردان  حضرت امام بودند مثل مرحوم شهید بهشتی مرحوم شهید قدوسی آیت‌الله جنتی و … . مرحوم حاجی حقانی یک بازاری متدین بود که مدرسه را ساخت و در اختیار هیأت مدیره قرار داد.

وی افزود: مدرسه حقانی ویژگی‌هایی داشت از جمله اینکه اساتیدی که انتخاب می‌شدند از شاگردان انقلابی حضرت امام بودند مثل مرحوم آیت‌الله محمدی گلپایگانی، آیت الله امینی، مصباح و جنتی و دیگر اساتید. لذا آن جا تبدیل به کانون انقلاب شد و طلبه‌ها با اندیشه‌ها و راه و رسم امام آشنا می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: در آنجا برای افزایش بینش سیاسی و قدرت تحلیل سیاسی برخلاف جاهای دیگر که خواندن روزنامه و گوش دادن به برخی شبکه های رادیویی که بعضا اخبار پشت پرده را می‌گفتند، مشکل داشت، این کارها منعی نداشت. در آنجا آموزش زبان انگلیسی و ریاضیات و ادبیات عرب و فارسی برای طلبه‌ها پیش‌بینی شده بود در حالی که شاید در آن زمان کسی تصور نمی‌کرد سال 57 انقلاب صورت بگیرد.

سعیدی ادامه داد: لذا من بیشترین بهره را از حضورم در مدرسه حقانی بردم، چون زمینه قدرت و تحلیل و فهم سیاسی در آنجا فراهم بود. من با مدرک ششم ابتدایی وارد حوزه علمیه شدم و دیپلم گرفتم و بعد کنکور شرکت کردم و سپس مجتمع آموزش عالی قضایی قم را انتخاب کردم و قبول شدم. در آن زمان در فعالیتهای سیاسی شرکت می‌کردیم و یادم می‌آید رساله امام(ره) را با جلد کتاب تاریخ آلبر ماله به مراسم‌های تبلیغی می‌بردیم.

وی همچنین با اشاره به هم دوره‌ای های خود در مدرسه حقانی گفت: امروز اکثر دوستان ما در مدرسه حقانی در مسندهای مهم و کلیدی هستند مانند آقای زرگر رئیس ستاد احیا امر به معروف، آقای صدیقی امام جمعه تهران، آقای نیری در قوه قضائیه و حسینیان نماینده مجلس و بسیاری از قضات دادگاه ویژه یا دادسرا و دیوان عدالت اداری و… از طلبه‌های مدرسه حقانی هستند که با رفتن آقای قدوسی به قوه قضائیه به آن جا رفتند و در سپاه آقای رازینی و محمدی عراقی از طلبه‌های مدرسه حقانی و دوستان ما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.