پنج نشانه از کمبود ویتامین دی در بدن

 پنج نشانه از کمبود ویتامین دی در بدن 

images (8)

سروتونین، هورمون مغزی که به میزان حوصله و خلق افراد بستگی دارد، در معرض نور روشن افزایش و در زمان نزول نور آفتاب کاهش می یابد.

 منبع مطلب گروه خواندنی های سایت باشگاه خبرنگاران،

 

کمبود ویتامین دی یکی از بیماری های شایع در میان مردم دنیاست. این بیماری نشانه های خاصی دارد که اگر شما آن ها را در خود مشاهده می کنید باید سریعا خودتان را به پزشک نشان دهید. البته ذکر این نکته لازم است که این نشانه ها تنها به عنوان یک پیش درآمد در به این بیماری هستند وگرنه شما باید حتما آزمایش خون بدهید تا کمبود آن در بدنتان مشخص شود. 

. رنگ پوست تیره:

آفریقایی ها به شدت در معرض خطرند. افراد با رنگ پوست تیره، 10 برابر بیش تر از افراد با رنگ پوست روشن باید در معرض آفتاب قرار بگیرند.

طبق نظر دکتر هالیک رنگدانه های پوست افراد به عنوان یک کرم ضد آفتاب طبیعی عمل می کند، لذا لازم است افراد برای تامین این ویتامین بیشتر در معرض نور آفتاب باشند.

حوصله نداشتن: سروتونین، هورمون مغزی که به میزان حوصله و خلق افراد بستگی دارد، در معرض نور روشن افزایش و در زمان نزول نور آفتاب کاهش می یابد.

 -سن 50 سال یا بالاتربا افزایش سن، میزان دریافتی ویتامین دی پوست از طریق آفتاب کم می شود. در این سنین افراد بیشتر وقت خود را در خانه سپری کرده و میزان دریافتی این ویتامین در آنها کم خواهد بود.

افراد چاقویتامین دی مانند هورمون ویتامین، محلول در چربی است.یعنی چربی بدن افراد مانند یک مخزن جمع کننده این ویتامین عمل می کند، لذا افراد چاق نسبت به افراد لاغرتر نیاز به ویتامین دی بیشتری دارند.

 استخوان درد: طبق گفته دکتر هالیک بسیاری از افرادی که برای درد (به ویژه درد همراه با خستگی) به دکتر مراجعه می کنند، دچار فیبرومیالژیا یا سندرم خستگی مزمن هستند. بسیاری از اینها نشانه هایی از کمبود ویتامین دی می باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.