عروس‌ و دامادی که به دلیل مسلمانی قربانی شدند

عروس‌ و دامادی که به دلیل مسلمانی قربانی شدند
تیغ سانسور بر جنایت «داعش گونه» در آمریکا
منبع خبر

قاتل فردی به نام «کریگ استفن هیکس» است که مدام در صفحه فیس‌بوک خود مطالب ضد اسلام و مسلمانان به اشتراک می‌گذاشت. وی در یکی از پست‌های خود نوشته بود: «با توجه به ضرری که از جانب دین شما به جهان وارد می‌شود، این صرفا حق من نیست که به شما توهین کنم، بلکه وظیفه من است».

خبرگزاری فارس: عروس‌ و دامادی که به دلیل مسلمانی قربانی شدند/تیغ سانسور بر جنایت «داعش گونه» در آمریکا

 خبرگزاری فارس، شامگاه روز سه‌شنبه، سه دانشجوی آمریکایی مسلمان، 23 ساله، 21 ساله و 19 ساله (زن، شوهر و خواهر) در نزدیکی دانشگاه «کارولینای شمالی» در «چپل هیل» مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند.

کشته شدگان، دو خواهر فلسطینی به نام‌های «رزان» (19 ساله) و «یسر» (21 ساله) همراه با یک پسر اهل سوریه به نام «ضیآء برکات» (23 ساله) بودند.

به نظر می‌رسد فردی که مرتکب این جنایت شده است، عقاید ضد اسلام و نژادپرستانه‌ داشته و پس از ارتکاب جرم با خونسردی تمام خود را به پلیس معرفی کرده و از اقدام خود نیز بسیار خرسند بوده است.

قاتل فردی به نام «کریگ استفن هیکس» 46 ساله است که مدام در صفحه فیس‌بوک خود مطالب ضد اسلام و مسلمانان به اشتراک می‌گذاشته است.

وی در یکی از پست‌های خود نوشته است: «با توجه به زیان و ضرری که از جانب دین شما به جهان وارد می‌شود، می‌توانم بگویم که این صرفا حق من نیست که به شما توهین کنم، بلکه وظیفه من است».

«ضیاء» و «یسر» که دو ماه پیش با هم ازدواج کردند، سال دوم رشته دندان پزشکی بودند، مسئولان دانشگاه گفته‌اند، این دو واقعا در زندگی و مرگشان برای بقیه الگو بودند.

تصاویر روز عروسی این دو جوان مسلمان، در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده منتشر شده است و بازنشر آن هنوز (تا لحظه تنظیم خبر) ادامه دارد.

در فیسبوک نیز صفحاتی برای اعتراض به این جنایت ایجاد شده است و بسیاری از کاربران در مورد این سه جوان مسلمان نوشته‌اند: «عزیزان ما، برکات، یسر و روزان به سوی پروردگارشان رفتند» یا « آنها در زندگی و مرگشان نمونه بودند».

برادر «ضیاء برکات» همچنین در صفحه فیس بوک خود نوشته است: «این جنایت بی‌دلیل و منطق بود». وی اضافه می‌کند: «من هنوز نمی‌دانم واقعا چه اتفاقی افتاده است، فقط برای آن‌ها، دوستانش و خانوادهایشان دعا می‌کنم».

در صفحه تویتر نیز، کاربران عربی، به طور گسترده به این جنایت و سکوت بی‌شرمانه رسانه‌های غربی اعتراض کرده‌اند؛ آن‌ها با هشتگ «#ChapelHillShooting» یا «#مجزرة_شابیل_هل» به این موضوع پرداخته‌اند و کاربران بسیاری، سکوت آمریکایی‌ها چه مقامات رسمی چه رسانه‌ها را محکوم کرده‌اند.

در ماه‌های اخیر، بخصوص پس از ماجرای تردیدبرانگیز نشریه «شارلی ابدو» در پاریس، موج اسلام‌هراسی و تخریب چهره مسلمانان، به طور گسترده در رسانه‌های غربی، به راه افتاده و ترس از اقدامات نژادپرستانه در کشورهای غربی بسیار افزایش یافته است.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931123000200#sthash.qk7tDqPO.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.